大家好~我是DiAngelo

今天翻譯的是 Pia Mia 的 Do It Again

Lyrics: 我好愛 妳在我身上留下抓痕

我覺得 rap 的部分好難翻阿 (╥﹏╥)

真的會有人認真數最後那句 do it again 到底有沒有7次嗎? ಠ౪ಠ

括號通常是直翻 或是加字

畫底線的歌詞就是難字的意思,大家想要多認識的話,可以滑到以下解字的地方

相關圖片 

(歡迎留言更正喔~) 例如說在下打出了很愚蠢的錯字之類的 (°ཀ°) 呵


以下是字的原本意思    聽英文歌學單字呵呵  這些爽爽的單字們

點連結會有更詳細的介紹喔 但不一定是中文版的 ಠ౪ಠ 

what you're after =what are you looking for

whip                 鞭子;皮鞭

frame                架,框架;畫框

handle              處理;應付

exaggeration  誇張;誇大

pace                  速度;節奏

caught up=catch up 的過去式     趕上

scratching        抓;搔;劃

gritting sb. teeth 咬緊牙齒

nigga                (這是一個一般人不能用的字,除非你擁有黑人血統 •_ゝ• )

blow up           (sth)開始;爆炸

(blow up my mind 表示 太震驚了。可以用來形容刷新三觀的事)

caller ID            來電顯示

setup                  設置


Do It Again

Bye baby, they ain't fly baby
對了寶貝,他們不會消失寶貝

Looking at the whip frame, that's a nice 'Cedes
看這架上的鞭痕,那兒是個廢棄的戮殺場

Used to throw it to me, like Tom Brady
以前她總是自投我的懷抱,想橄欖球員撲來

With the long blonde hair, that's Marcia Brady
留著金色長髮,就像脫線家族的女主角

I'm all about your Lately Chelsa high Handler, handle her
嘴邊總掛念著妳就像《切爾西脫口秀》,只想把到妳

Got your legs racing hard on vacation
讓妳的腿在假期間瘋狂擺動

No exaggeration said you amazing
一點也不誇張,妳真的好棒

Moving too fast, can't pace it
速度好快,快要跟不上了

 

Hey boy, when I first met you
嘿男孩,當我第一次見到你時

Thought it was special
覺得很特別

I told you that
我告訴過你

Hey boy, up at Two Lover's Point
嘿男孩

When I kissed you I meant it oh~
當我在戀人岬吻你時 我的意思是 oh~

I wanna go back (I don't wanna go)
我想要回去              我不想要

Wanna go back (but if you wanna go)
想要回去               但如果妳想的話

Can we go back? (can we take it back) (I'll make it happen though)
我們能回到從前嗎?  我們可以重溫當時                 我會讓它發生

Boy, can we go back? (let's do it soon boo)
男孩 我們能嗎?            讓我們快點開始吧 boo~

 

It's nice to know ya, let's do it again
很高興能夠

How we did it in a one night stand
我們是怎麼在一夜情中做到的

Boy I wanna be more than a friend to ya
男孩 我不想要我們只是朋友

Nice to, nice to know ya, let's do it again
很高興 很高興認識你 讓我們再做一次

How we did it in a one night stand
我們是怎麼在一夜情中做到的

Boy I wanna be more than a friend to ya
男孩 我不想要我們只是朋友

Let's do it again
讓我們再做一次

 

Hey baby, are you sure that you want it
嘿 寶貝 妳確定這是妳想要的

Or caught up in the moment? (let me know now)
又或是陷在這個氣氛中               現在就讓我了解

Oh, baby, it got a little crazy on the first night
Oh~ 寶貝 我們的第一晚有點瘋狂

So I'ma have to do you better than the first time
所以我必須做的比第一次還要更好

I'm lovin' how you scratchin' and you grittin' your teeth
我好愛 妳在我身上留下抓痕和妳努力的緊閉牙關的樣子

I'm lovin' how that booty shake when it's on me
我好愛 妳的翹臀在我的身上搖擺的姿態

You gotta nigga blowing up your caller ID
妳讓我不斷瘋狂打妳的電話

Guess it was all a setup, you got me
我想那都是妳設計好的圈套 好讓妳得到我

 

It's nice to know ya, let's do it again
很高興 很高興知道 讓我們再做一次

How we did it in a one night stand
我們是怎麼在一夜情中做到的

Boy I wanna be more than a friend to ya
男孩 我不想要我們只是朋友

Nice to, nice to know ya, let's do it again
很高興 很高興認識你 讓我們再做一次

How we did it in a one night stand
我們是怎麼在一夜情中做到的

Boy I wanna be more than a friend to ya
男孩 我不想要我們只是朋友

Let's do it again
讓我們再做一次

 

I wanna go back (one more time)
我想要回去                 再一次

Wanna go back (let's do it again)
想回去               讓我們再做一次

Can we go back? (can you take me, baby)
我們能回去嗎?        你能帶我走嗎 寶貝

Boy, can we go back?
男孩 我們能回去嗎?

 

I wanna go back (oooohhhhh~)
我想回去

Wanna go back (let's do it again)
想回去               讓我們再做一次

Can we go back?
我們能回去嗎?

Boy, can we go back?
男孩 我們能回去嗎?

It's nice, nice to know yo, let's do it again
很高興 很高興知道 讓我們再做一次

How we did it in a one night stand (one night stand)
我們是怎麼在一夜情中做到的

Boy I wanna be more than a friend to ya (Boy I wanna be more Boy I wanna be more)
男孩 我不想只當朋友

Nice to, nice to know ya, let's do it again (oooohhhh~)
很高興 很高興知道 讓我們再做一次

How we did it in a one night stand (one night stand)
我們是怎麼在一夜情中做到的

Boy, I wanna be more than a friend to ya
男孩 我不想只當朋友

Let's do it again x7
讓我們再做一次

Babe, let me know
寶貝 讓我知道

 


 

客官覺得廣告很煩嗎?

在下也這麼覺得呢~

但是那些廣告是在下死都關不掉的,客官有什麼方法可以幫我嗎 Please (◞‸◟)

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 DiAngelo 的頭像
    DiAngelo

    DiAngelo的墜天使生活

    DiAngelo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()